Daisypath Friendship tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Thursday, August 26

.... 15 Ramadahan terakhir...

assalamualaikum wbt semua.. n selamat sejahtera..
lama rasanya tak mengupdate blog nie...
sepi je.. tak meriah pun blog saya...
hee.. tapi, tak apalah... this is my electronic diary..
which i assume, people didnt need to bother..

Ramadahan Nur Kareem..
makin berlalu pergi..
Alhamdulillah.. syukur sangat sebab dapat tunaikan amalan sunat ni berterusan kat Masjid ampuan Afzan...
ditemani oleh sahabat tersayang, Syazriena Ghazali..
ini mungkin Ramadhan terakhir kami bersama..
rupa-rupanya.. dah 5 tahun....
kejap jer

sama macam bulan rahmat ni..
dipenuhi ngan klinik, mid term exam..
tak sedar ia dah nak berlalu pergi..
lepas ni..

adakah aku akn terus istiqomah sujud kepada Nya?
adakah aku akn terus bersyukur, sepertimana aku bersyukur setiap kali membuka puasa?
adakah akn terjaga aku, di dinihari.. bersahur dan menunggu Subuh?
ataupun.. nanti Subuh menantiku?
adakah akan sama penghayatannya?
adakah akan sama perasaannya?

aku tak tahu..
tp azam aku.....
ia akan berlalu dgn rasa sayu...
mungkin, aku akan kembali seperti dahulu..
menunggu waktu..
berlalu..
dan berlalu...
ah, hina nya aku...
tak tahu erti TAHU..
tak tahu beza MAHu...

No comments: