Daisypath Friendship tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Wednesday, August 24

mengimbau.. dulu...

semakin bertambah umur..
semakin terasa turunya keringat..
lemahnya semangat..
hilangnya kudrat.... (mood: tua)

sekarang ni dah start dah nak sakit-sakit badan.. sakit pinggang.. bunyi tulang ketuk ketak...
dah lama pakai rupanya badan ni..

suddenly.. waktu mengemas.. saya terpandang..
1 kotak... yang tersimpan kemas... hmm.. berhabuk dah..
bila bukak.. sedih tgk... banyak surat.

kertas itu kekuningan..
seiring dgn pertambahan umur.. hmm.. bila sehelai2 surat dibuka.. perasaan itu mengamit..
rasa yang dah lama takde..
rase yang dah lama aku lupa..
perasaan itu.. betul2 mencengakam hatiku...

ada rasa yang aku banggakan..
ada rasa yang aku kesalkan..
semuanya bercampur baur.. dan akhirnya.. semua itu..
rencah rempah.. yang menambah warna hidup aku....


banyak cerita yang tercoret di sini.. segala2 kisah zaman RPS aku.. n.. aku tak bole nafikan yang RPS adalah part hidup yang aku gembira.. mostly... kat sini.. aku belajar.. kawan.. hidup..
banyak cerita-cerita gembira.. yang seronok.. yang masih terletak kat kotak hidup aku.. tapi.. yang paling terkesan... adalah.. rasa menyesal itu... kesal yang merobek hidupku skrg...

banyak yang hilang... dan segalanya2 aku judikan utuk perasaan aku waktu itu.. alasan yang mudah,, adalah... semua orang suka disayang.. dan disayangi... dan itu. sangat-sangat meendidik aku..

tapi.. hari ini.. bila aku buka.. bait-bait kata..
aku sedar yang sebenarnya..
banyak yang aku buang... tanpa aku pernah teliti.. betapa..
semuanya berharga..!!






ni yang paling mahal ni... sapa ada lagi?

No comments: