Daisypath Friendship tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Tuesday, January 14

how things get started

Hari Raya Aidilfitri 2013,

It happened around here. Exact date, aku tak sure,

Tapi yang pasti,, waktu aku nak berangkat balik ke KL, ibu mintak aku check kan bawah ketiak dia, sebab dia concern yg ada bijik kat stu..

Aku pegang, memang betul ada something kat situ. Kecik, keras..n menyakitkkan.

Sebab aku nak berangkat pulang, aku just advicekan ibu untuk pergi check up. Waktu tu tak berapa merisaukan sangat. Aku just rasa ibu paranoid, sebab waktu Ramadhan lepas, ada jiran yang meninggal sebab breast cancer.

My neighbour, is a mother for 4 children. Dia pass away waktu Ramadhan. Yang aku tahu, dia dah lama suffer sakit ni. N ada beberapa kali aku ditarik ibu untuk melawatnya. Anak beliau kecik2 lagi. the eldest dah kahwin waktu Rejab last year.

Hidup ditempuh as usual,, takde apa..

after a while, ibu inform, Doc kat HAT (Hospital Angkatan Tentera), refer for mammogram.
sedih jugala sebab tak boleh nak stand beside ibu, when she need to do that test. .

i dont thing yg sibling aku concern pasal hal ini. Semua pun kecik2 lagi. N of corse, awareness on what actually happened is low jugak lor.

My parents orang biasa2 je. Abah x-navy, and ibu full time housewife. Tapi aku bersyukur sebab mereka berusaha untuk lengakapkan aku dan adik2 dengan ilmu. Dan dengan ijazah yang aku ada, memang mereka bergantung kat aku,, untuk nak decide benda2 medical ni. Dengan ilmu aku yg secooet ni, nak kena banyak membaca aa.. Try tanya kawan2 semua, if sape2 tahu apa actually keadaan yang aku tengah face ni.

Tak berapa lama kemudian,, aku behenti keja dek kerana business closure.

Dan aku dapat follow everything that happened to ibu.


No comments: