Daisypath Friendship tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Thursday, May 13

kawan @bF?

memba atau balak? balak atau memba? maner satu? manusia akan pilih siapa? siapa yg lg penting? kawan atau balak?

kesal, sedih, hampa, kecewa.. aku sedih bila kawan aku pilih seorang lelaki, dan membuang aku.. sebagai sahabatnyer.. hanya seorang lelaki.. lelaki.. yer, semua manusia ada pandangan masing2.. begitu juga aku.. bagi aku, friend is first.. others.. kemudian.. tp, tak semua org ader pendirian yag sama macam aku.. mungkin hnaya aku jer yg berfikir camnie.. maybe hanya aku jer yg ade pemikiran kolot camnie.. maybe just me.. yg bodo.. meletakkan segalanya kat seorg kawan..

aku sedyh.. sunyi.. kawang yang aku sayang.. menunjukkan belangnyer.. taring, yang aku takut nak tgk.. taring yg bertahun dier sembunyikan.. tapi.. aku tahu, rupernyer.. dier bermuka2 sahaja.. memberi pembohongan kat aku, dan membuatkan aku tertipu dengan semua ini.. aku tertipu.. tertipu dek kesetiaanya.. kasihnyer sbagai teman.. tp, apa yg aku tak nampak... kawan aku menyimpan taring yang tajam,. yg mampu melukakan aku.. sebagai temannyer..

hurm.. aku sedih.. perit.. bukanke ini zaman kawan2? bukankah? bukankah sekarang masanyer aku bergembira bersama teman2? bila kawan aku membawa insan yg bernama lelaki dalm persahabatan ini.. its totally different.. benda ni lain.. berubah.. tp.. dier tak paham.. bg dier.. ini masanyer nak bercinta.. membuang persahabatan yg murah ini.. dan memilih cinta?

cinta pasti binasa.. aku doakan.. kalu itu yang dapat bagi kau erti bahagia.. aku doakan.. aku doakan ko gembira.. biarpun, ko sebnarnya melapah hati aku.. hati aku..

kadang2.. aku tak nampak apa pentingnyer babi tu? tempat memuaskan nafsu? menyemai kasih? terhutang budi? terhutang nyawa? atau apa? temapt nak dapat perhatian? memenuhi keinginan?? (sigh).. aku tak paham.. apa yg seorng kawan tak dapt bg?

tp, aku percaya pada jodoh.. jodoh.. hurmm.. aku percaya yang setiap manusia ader empunya nya? knapa perlu cari? semuanya dah tertulis?

untuk kau..

aku benci kau.. kita bukan kawan lagi.. (T.I.T.I.K)

No comments: