Daisypath Friendship tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Friday, September 10

Allahuakhbar.. allahuakhbar.. allahuakbar

1 Syawal 1431 H..
sepi... kini Ramadhan pergi lagi...
mungkinkah akan berhasil perjuangan menentang Nafsu tempoh hari?
mungkinkah aku dapat melalui pemfitrahan ini?
mungkinkah perjuangan ini berhasil memupuk takwa?
atau? mungkin ia akan kembali seperti dulu...?
ku hanya mampu berdoa.. mengharap...
hati yg dididik... mampu bertahan..
mampu melawan setiap nafsu....
setiap kehendak..
setiap kemarahan....

dan kini.. Syawal datang lagi...
malam2 raya lagi dah gado ngan koko..
n azabnya,, pagi rayaku tiada panggilan khas dari sahabatku itu..
rupanya.. aku tak mampu melawan kemarahanku..
menanam iman.. menyemai takwa..
nafsu amarahku tak mampu ku kawal...
maafkan aku sahabat.. kerna aku.. aku tak mampu...
rupanya didikan ini.. perlu berterusan..
alangkah indahnya jika Ramdhan datang setahun.....
mungkin..
aku akan dapat tarbiah yang lebih baik........

tp, alhamdulillah..
tahun ini, aku dapat tunaikan hajatku untuk bersembhayang raya di masjid..
dek didikan dan tunjuk ajar sahabtku..
aku mampu.. berhijrah ke lebih baik...
alhamdulillah

fst Syawal.. abah dan ijah tak dapat bersama..
dek kerana tuntutan kerja..
sedih plak tak dapat tgk abah pakai baju raya..
hmm... itula pengorbanan abahku..
untuk seperiuk nasik..
membeli berekor2 ayam...
bagi memastikan..
raya tahun ini...... HIDUP

tahun ni beraya di Teluk Intan........
butirannya.. akan ku tulis... nanti
pastinyaa,,,,,, BEST


No comments: