Daisypath Friendship tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Sunday, September 19

hyperthemia... 40 celcius

yesterday.. hari yang mendebarkan..
kawan kesayangan ramai.. telah diserang demam yng tak kebah2..
aku risau.. khuatir..
jadi pg td.. around 0000, aku bawa beliau ke hospital...
penat menunggu, sakit mencengkam, ditambah pergolakkan kepala.. buat aku kalah dengan emosi yang bergelodak di hati..
serious! SEDIH..

aku nampak kepalanya mengerut menahan sakit..
aku lihat air matanya menahan perit..
aku lihat bagaimana peritnya, mengeluarkan segala isi perut..
aku lihat kakinya lemah melangkah..
aku lihat betapa kering bibirnya menahan panas...
aku nampak bagaimana susah seteguk air untuk diteguk...
betapa pahit sebutir nasik..
betapa manis sebijik ubat...
sedih.. sayu aku melihat..


aku hanya boleh menunggu sepi..
memohon.. agar.. kesulitan itu dipermudahkan....
aku hanya boleh membasuh tubuh,,
berharap.. agar segala panas, hilang..
aku hanya boleh menyuap nasik..
berdoa.. agar ia diterima badan.. memberi seikat tenaga...
aku hnya boleh.. itu..
itu sahaja..........

NUR SYAZRIENA GHAZALI
cepat sembuh ye..
kiki risau....

No comments: