Daisypath Friendship tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Monday, July 11

kuning??? merah?? aku pilih..




'only politicians see the grass is greener on HIS side!'


jadi... saya nak duduk atas pagar.. tuntutan demonstrasi ni berasas.. tp, cara dan medium usaha mencemar nama negara, amannye... harmoninya malaysia...tak releven kot guna reformasi.. kita kan negara merdeka.. yg ada kerajaanya.. nk gulingkan kerajaan tetiba.. and nak jatuhkan kepala malaysia.. mcm tak best plak aku pkay..


melayu dan islam berbeza kan. pkay melayu.. emosi.. pkay islam.. simbolik perpaduan itu kan.. berbeza gerak kerja sebenarnya.. aku sayang Malaysia..kita tggu jer pilihan raya nanti.. suarakan demonstrasi korang tu... demokrasi, revolusi dan reformasi tu kan....

kadang2 aku pk... buat perhimpunan time cuti semester.. mesti almost yg berhimpun tu mahasiswa.. sedey kan... wehla.. kerajaan bg ptptn, jpa... belajar.. majukan negara.. tak aku nafikan yg suara mahasiswa ni, besar.. kuat dan lantang andai bersatu.. tp,, pkay smart sikit okay kan... banyak cara lain kot,,, korang belajar la pandai2.. tinggi melangit.. pastu, masuk politik.. fight jadi perdana menteri.. apa yang susah.. buat negara sendiri sudahh....

aku ni anak pesara tentera.. daging2 dalam badan ni, aku rasa semua duit kerajaan.. buku teks dulu.. free je aku dpat.. kerajaan jugak yang bantu.. sekolah,, hospital.. ish.. aku rasa banyak baik.. dari buruk...

apahal yang waktu najib baru nak jadi gini.. baru sepenggal... kita tggu je pilihan raya nanti ye.. =)

apa 3 ingatan sulong Nabi Muhammad SAW sebaik saja tiba kat Madinah waktu hijrah baginda??
1) bersalam-salaman sesama manusia
2) infakkan harta
3) kerapkan qiyamulail..

bersalam-salaman kan teras perpaduan.. 

No comments: